Productlevenscyclus

Alle A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 3 4
Term Definitie
Productlevenscyclus

Wanneer een nieuw product op de markt komt, neemt meestal de afzet langzaam toe. Daarna blijft de afzet van het product gelijk, en ten slotte neemt de afzet af. Bij de levenscyclus onderscheiden we achtereenvolgens de volgende vijf fasen: introductiefase, groeifase, rijpheidsfase, verzadigingsfase en neergangsfase.

Duur levenscyclus en grootte afzet worden bepaald door de snelheid van de technische ontwikkeling, de concurrentie en de mate waarin het nieuwe product door de afnemers wordt geaccepteerd.
M&O in Balans, 7e druk, havo H16, vwo H18

Uitgeverij Van Vlimmeren B.V.

De Meeten 21
4706 NJ Roosendaal 
Tel: (0165) 54 88 24
Fax: (0165) 54 88 23
Mail: info@vanvlimmeren.nl 
Web: www.vanvlimmeren.nl 
KVK 20080439
 

Met de M&O in Balans, 7e editie, nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van (vakinhoudelijke) ontwikkelingen binnen het vak management en organisatie.

Naam:
E-mailadres: